Сторінка психолога
ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ – Гурстка Іванна
Шановний відвідувач! На цій сторінці ви знайдене інформацію про шкільного психолога, чим може допомогти саме вам та коли до мене можна звернутися за допомогою. Одним з найважливіших для мене принципів є принцип конфіденційності, тобто ніяка інформація не може вийти за межі кабінету психолога, де я тебе чекаю. До зустрічі!
Освіта: Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.
Спеціальність за дипломом: практичний психолог, соціальний педагог у навчальному закладі.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Тема самоосвіти: "Психологічна підтримка дітей, що опинилися у складних життєвих обставинах"
Пріоритетні напрямки роботи психологічної служби у 2023/2024н.р.
1. Психологічна підтримка вчителя та попередження емоційного вигорання, стресостійкість під час війни.
2. Адаптація учнів до шкільного навчання,
- адаптація учнів при переході з початкової ланки школи до основної,
- адаптація учнів при переході з основної ланки школи до старшої.
3. Робота з внутрішньо переміщеними дітьми, дітьми батьки яких перебувають на військовій службі.
4. Робота з дітьми, які потребують психолого-педагогічної підтримки, діти ООП.
5. Робота з дітьми з категорії "зона ризику"
Графік роботи практичного психолога
На консультації у
психолога Ви зможете зрозуміти, чому виникають складнощі та проблеми у Вашому
житті та як їх можна уникати або долати.
Це можливість поміркувати про себе та своє життя, можливість визначитися з тим, як саме ви хочете жити, які стосунки з навколишніми мати, як зробити своє життя наповненим енергією та натхненням.
На консультації у психолога ви завжди знайдете:
- увагу;
- конфіденційність;
- необхідну допомогу та підтримку
Психолог не дає конкретних порад, не оцінює «правильно – неправильно», «добре – погано». Психолог використовує свої знання, навички, практичний досвід, щоб допомогти Вам побачити та усвідомити причини своїх проблем та шляхи їх вирішення.
Суть роботи психолога в школі полягає в пошуку оптимального способу взаємодії дитини, її родини, всіх учасників педагогічного процесу. Його призначення – допомогти дитині адаптуватися до вимог і правил школи, а педагогам у створенні умов для успішного навчання і розвитку дитини, свого певного комфортного внутрішнього середовища. Психологічний супровід навчання і виховання будується, виходячи з особливостей навчального закладу, контингенту учнів, традицій і творчого потенціалу педагогічного колективу, на виборі індивідуального «маршруту» супроводу, тобто програм, спрямованих не лише на вирішення проблем і ускладнень, але й на їх запобігання.
Беручи до уваги всі перелічені фактори слід зазначити, що в нашій школі психологічна робота за своєю спрямованістю ділиться на чотири напрями:
- робота з учнями;
- робота з учнями ООП
- робота з педагогічним колективом;
- робота з батьками.
За своєю структурою всі напрямки містять практично одні й ті ж самі види роботи.
І. Робота з учнями.
Складається із профілактичної, діагностичної та корекційно-розвивальної діяльності.
До профілактичної діяльності можна віднести:
• проведення профілактичних лекцій за різноманітними темами, серед яких профілактика тютюнопаління, алкоголізму та наркозалежності, попередження насильницької поведінки і та ін.;
• ознайомлення із статистичними даними щодо запропонованих тем, створення власної статистики;
• проведення інтерактивних занять, ігор, круглих столів, диспутів;
• перегляд відео матеріалів з метою попередження адиктивної поведінки.
Діагностична робота передбачає:
• дослідження психологічної адаптації учнів 1-х, 5-х та 10-х класів;
• дослідження пізнавальної сфери школяра (увага, пам`ять, мислення);
• дослідження професійних здібностей і нахилів старшокласників;
• дослідження особливостей емоційної сфери учня та його особистості в цілому;
• дослідження мотиваційної сфери і спрямованості особистості учня;
• дослідження міжособистісних стосунків та взаємин в колективі та родині.
При цьому застосовується багато психологічних методів з постійним оновленням методичного арсеналу.
Корекційно-розвивальна робота ведеться переважно за індивідуальним запитом (індивідуальною потребою).
Консультативна, просвітницька, навчальна діяльність включає в себе велику кількість ознайомчих бесід, зустрічей з цікавими людьми, з представниками соціальної служби, громадських та молодіжних організацій. Також сюди можна віднести перегляд відео матеріалів, створення власних сценаріїв і фільмів на різноманітні актуальні теми. Проводиться консультування з питань адаптації до нових умов навчання, складових успіху сучасної молодої людини, мотивації і результативності навчання. Таж робота з дітьми з ООП та їх батьками.
ІІ. Робота з педагогічним колективом:
Містить в собі дослідження особистісної сфери учителя, міжособистісних взаємин (взаємин в педагогічному колективі), факторів, що сприяють або заважають розвитку вчителя, виявляють стиль спілкування з учнями і та ін..
Крім того, педагогічний колектив повинен бути завжди ознайомлений з останніми психологічними новинками, починаючи від оптимізації міжособистісного спілкування, і, закінчуючи особливостями поведінки людей, схильних до адиктивної поведінки.
Для цього ми широко використовуємо психологічні тренінги, арттерапевтичні заняття для вчителів з метою релаксації, а також стимуляції їх творчого потенціалу та стресостійкості.
ІІІ. Робота з батьками:
Так само, як і напрями роботи з учнями та вчителями, робота з батьками здійснюється якомога різнобічно: це і просвітницькі виступи на батьківських зборах, і розробка буклетів з актуальних питань (висвітлення проблем і надання порад); вивчення міжособистісних стосунків (дитина – батьки, батьки – батьки, батьки – учителі, учителі – учні) та вивчення «задоволеності» чи «незадоволеності» роботою школи з боку батьків. З батьками працюємо як у групах , так і індивідуально.
ІV. Навчальна діяльність психолога.
Підготовка до різних конкурсів, змагань, різноманітних зборів, засідань, олімпіади з педагогіки та психології, тижня психології та ін.
Аналітична робота полягає у зведенні всіх існуючих даних щодо кожного класу і кожного учня. На базі цих даних робляться висновки та певні рекомендації для учнів, для їх батьків, вчителів стосовно вирішення виявлених проблем. Рекомендації можуть бути універсальними (одні й ті самі для кожного учня і для кожного класу), а можуть бути індивідуальними. Рекомендації дозволяють застосовувати індивідуальний підхід для кожного, особливо до тих, хто потрапляє у створену картотеку дітей «групи ризику». Можуть бути спрогнозовані й описані певні варіанти поведінки окремих учнів у різних навчальних або критичних, стресових ситуаціях.
Системна комплексна робота психолога, класних керівників, учителів, батьків, спрямована на дітей, дає позитивні результати.
Накопичений досвід реалізації різноманітних форм взаємодії учнями, педагогами і батьками дозволяє стверджувати, що кожна з них окремо дає можливість досягти поставленої цілі. Однак, комплексне використання всіх цих форм дає набагато відчутніші результати, сприяє вирішенню вузьких задач, дозволяє вибудувати індивідуальний психолого-педагогічний підхід для кожної дитини.